Social Media – o czym pamiętać?

11 czerwca 2021 | Anna

Social Media (pol. media społecznościowe) to ogólne pojęcie, które stosujemy w stosunku do potężnych internetowych gigantów, na platformach, których ludzie komunikują się między sobą, spędzając znaczącą ilość czasu. Warto pamiętać, że pierwszym medium społecznościowym, które weszło do globalnej świadomości, jest Facebook.

Globalny zasięg

Platformy mediów społecznościowych dają wszystkim użytkownikom mnogość możliwość. To właśnie na popularnych portalach, możemy stworzyć nasze własne grupy znajomych. Pozwalają nam komunikować się z nimi, udostępnić zdjęcia i filmy czy też szukać ciekawych wydarzeń w okolicy. A to tak naprawdę początek! Dzięki mediom społecznościowym poznajemy ludzi o podobnych pasjach. A także, albo przede wszystkim, możemy wyrazić swoją opinię — czy to w formie wpisu, czy komentarza.

Serwisy oferujące nam muzykę czy filmy cieszą się niesłabnącą popularnością. A to wszystko dlatego, że jednocześnie zapewniają nam możliwość podzielenia się ze światem własnymi tworami.

I absolutnie nie ma się czemu dziwić, w dobie szybko rozwijającej się technologii, kochamy używać wszelkich aplikacji na naszych smartfonach. Dziennie na przeglądaniu social mediów spędzamy po kilka godzin.

FanPage dla firm

Jak ma się to do prowadzenia kont firmowych na najpopularniejszych platformach społecznościowych?

Cóż, może zacznijmy od tego, że jesteśmy dzięki temu 'na bieżąco’. Korzystając z mediów społecznościowych, pokazujemy, że nasza firma nie boi się nowoczesnych rozwiązań i jest otwarta na klientów. Aktywne prowadzeniu profilu firmowych pozwala nam na budowę pozytywnego wizerunku firmy. Dzięki odpowiadaniu na komentarze oraz wiadomości pokazujemy, że zależy nam na dobrej komunikacji z klientem.

Zwłaszcza na uwagę zasługuje odpowiednia umiejętność odpisywania na negatywne komentarze. To właśnie ona pokazuje, że potrafimy 'pochylić czoła’. Nawet kiedy doskonale wiemy, że osoba komentująca nie zamówiła żadnego produktu czy usługi! Dobry PR to podstawa!

Pamiętajmy, że media społecznościowe znacznie się od siebie różnią. To, co doskonale sprawdzi się na jednym z portali, niekoniecznie może być dobrym rozwiązaniem na innym. Często też na siłę próbujemy zaistnieć w internecie i zakładamy konta firmowe na każdej platformie. Wierzcie nam, w większości przypadków taka taktyka się nie sprawdzi! Dodatkowo regularne prowadzenie takich profili oraz przygotowanie treści, które chcemy tam zamieścić, wymagają od nas poświęcenia dużej ilości czasu. Mało który przedsiębiorca może sobie na to pozwolić.

Co więcej, oddelegowanie do tego celu pracownika, którego jedynym doświadczeniem jest posiadanie prywatnego konta na jakiejś platformie, dosyć mocno mija się z celem. No, chyba że pracownik ma ambicję nauczyć się co nieco o marketingu w sieci. Mamy dwa sugerowane rozwiązania. Jedno z nich to skupienie się na jednej lub dwóch platformach, które pasują do profilu naszej branży. A drugie to zatrudnienie zajmującej się tym profesjonalnie firmy.

Co jednak, jeśli mamy kogoś, kto jest na bieżąco z zagadnieniami z dziedziny social mediów, a dodatkowo jest w stanie opracować długofalową strategię marketingową? Będziemy mieć pewność, że nasze konto firmowe będzie idealną wizytówką firmy, która zachęci potencjalnych klientów do wybrania właśnie jej.